Evidensia Trondheim Dyresykehus

Evidensia Trondheim Dyresykehus

Dyresykehus med Trøndelags beste tilgjengelighet

I dag: Døgnåpent

Akuttvakt

Butikkens åpningstider er:
Man-Fre: 07.30-20.00 Lør: 09.00-16.00 Søn: Stengt

Ring 73 91 80 01 ved akutt skade eller sykdom hos ditt kjæledyr.

Praktisk informasjon

Før besøket

  1. Timeavtale: Alle dyr som skal til konsultasjon må ha timeavtale. NB! Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss og snakk med en av våre veterinærer! Akuttpasienter tar vi også selvsagt i mot uansett om de har time eller ikke.
  2. Faste:Vi ønsker at operasjons- og utredningspasienter ikke skal spise mat før de kommer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal fastes kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien.
  3. Lufting: Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dere tar dyret rett inn på klinikken uten at dyret får mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes etter ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer.
  4. Ta med medisiner som dyret bruker: Ta rede på når dyret har fått medisiner sist og hvor mye.

Når du kommer

  1. Sikkerhet: Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.
  2. Registrering: Henvend deg i resepsjonen ved ankomst
  3. Veiing: Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgir dere til dyrepleier/assistent i skranken.
  4. Smittsom sykdom:Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diarè, hoste eller lus kom inn og registrer deg først uten dyr.
  5. MRSA: Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler
  6. Priser: Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.

Levering

  1. Oppstalling: Dyr som skal opereres eller utredes leveres på avtalt klokkeslett.
  2. Direkteoppgjør med Agria eller Gjensidige: Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap må dette avtales ved levering.

Henting

  1. Tidspunkt for henting: Henting av dyr skjer vanligvis mellom kl. 15 og 17 dersom ikke annen beskjed er gitt.
  2. Informasjon: Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere av dyrepleier ved henting. I tillegg står det ofte aktuell informasjon på kvitteringen.
  3. Resept: Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om av vår dyrepleier/ assistent. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingenting tilgjengelig for salg.
  4. Avtal oppfølgingstime: Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

Betaling

  1. I klinikk: Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA, Mastercard og Diners, eller Vipps.
  2. Direkteoppgjør med Agria eller Gjensidige: Ved direkteoppgjør vil eier bli belastet med et gebyr for tjenesten.
  3. Betalingsutsettelse med Svea Finans: Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID. 

Forsikring

  1. Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.
  2. Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning fra selskapet for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Dere har som eiere selv ansvar for å sjekke dette, men vi kan være behjelpelig.

Dette sier kundene

5

Kjempe fin opplevelse og vi ble kjempe godt mottatt da vi kom på akutt time natt til 24.12.23 - fikk veldig god oppfølging da veterinæren ringte oss på 1 juledag 23 - da vi tok den avgjørende telefon at vår 7 år gamle beste venn måtte få slippe - ble veldig godt mottatt av assistent og veterinær ved livets slutt til vår kjære Raja ❤️🐾Ambefaler på det sterkeste 🙂

4

Ok

5

Ja jeg skal da fortelle hvordan jeg opplevde de flotte menneskene på denne flotte plassen! Etter en litt stresset tlf fra en litt over stresset kattemamma, ble vi tatt i mot av den søteste, triveligste og godeste dyrlegen Marita ❤️ Hun tok så utrolig godt vare på katten og ga god informasjon til den fortsatt noget stressede kattemammaen 😂 Og når vi kom kom hjem så hadde vi selvsagt litt flere ting vi lurte på, og ble møtt i tlf av en utrolig hyggelig og sympatisk mann! Husker desverre ikke hva han heter, men han svarte på alle de sikkert litt teite spm mine 😂Anbefaler denne plassen til alle som har små eller store dyr! Flottere folk til å gjøre syke dyr frisk skal du lete lenge etter ❤️❤️❤️

5

Fantastiske folk på alle vis,ingen overbehandling eller noe sånt. Kom inn med en veldig syk pus som var der i flere dager,men som måtte få sovne inn tilslutt. Informerte meg jevnlig på tlf om ståa og tok ikke beslutninger uten å drøfte med meg først. Alt var helt forsvarlig på alle vis pluss de fortalte hvor vi var prismessig også under veis. Aldri opplevd en sånn kjærlighet og vilje for å få pus frisk♥️ De gjør alt for dyret♥️ Kommer til å benytte meg av den klinikken så lenge jeg bor på Tiller♥️

Basert på vurderinger fra Google

Åpningstider ved Trondheim Dyresykehus

Butikkens åpningstider er:
Man-Fre: 07.30-20.00 Lør: 09.00-16.00 Søn: Stengt

Ring 73 91 80 01 ved akutt skade eller sykdom hos ditt kjæledyr.

Spesielle åpningstider

Åpningstider

  • Mandag
    Døgnåpent
  • Tirsdag
    Døgnåpent
  • Onsdag
    Døgnåpent
  • Torsdag
    Døgnåpent
  • Fredag
    Døgnåpent
  • Lørdag
    Døgnåpent
  • Søndag
    Døgnåpent

Medarbeidere

Helen Ferriday

Klinikkleder

Helen Ferriday

Helen har fagbrevet innen heste- og hovslagerfaget, og har tidligere jobbet flere år med travhest, samt salg og kundeservice. Hun kom til oss i januar 2021, og har alltid vært brennende engasjert i arbeid som knytter mennesker og dyr sammen.
Les mer om Helen
Monica Jørgensen

Fagansvarlig veterinær

Monica Jørgensen

Monica ble uteksaminert ved Norges Veterinær Høyskole desember 2011, og har dermed mange års erfaring fra smådyrpraksis. Hun har jobbet en del år på klinikk i Ålesund før hun tok til fornuften og flyttet tilbake til hjemtraktene i 2020, og ble en del av Evidensia.  Monica treffer du på dagtid og er fagansvarlig veterinær ved dyresykehuset. Hun er engasjert og interessert i alle fagfelt, men har et ekstra varmt hjerte for indremedisinske utredninger, ultralyd, skoping og kardiologi. Vår fagansvarlige veterinær er en god støtte for alle sine kolleger, og møter alltid alle med et smil om munnen og sprer glede i hverdagen vår!  Fagfelt: Indremedisin, Billeddiagnostikk Monica har tatt flere ulike kurs innen indremedisin, akuttmedisin, ultralyd og adferd  
Les mer om Monica
Lene Teigland Wilkinson

Veterinær

Lene Teigland Wilkinson

Lene ble en del av teamet vårt mars 2019. Hun studerte i Edinburgh i Skottland, og begynte å jobbe som veterinær i 2012. Lene har tidligere jobbet i Manchester, Bergen og Stavanger. Lene treffer du på dagtid ved dyresykehuset, og hun har stor lidenskap for tannbehandling, hudlidelser og behandling av eksotiske dyr og gnagere. Hun er en super kollega som har stor glede av å dele kunnskap og tar alltid en utfordring. Hun tar godt imot både to- og firbeinte! Fagfelt: Odontologi, dermatologi, eksotisk medisin Lene har tatt flere ulike kurs innen dermatologi og odontologi, i tillegg har hun har også studiefordypning og erfaring innen eksotisk medisin som omfatter kaniner, gnagere, reptiler, ilder og burfugl, samt frittlevende pinnsvin og fugler.
Les mer om Lene
Kathrine Eidesmo

Veterinær

Kathrine Eidesmo

Kathrine er utdannet ved NMBU Veterinærhøgskolen, og begynte å jobbe som veterinær hos oss i 2020. Kathrine treffer du døgnet rundt, da hun deltar i vaktordningen vår. Hun har stor interesse for indremedisinske utredninger, ultralyd, akuttmedisin og akuttkirurgi. Hun er en engasjert kollega som er systematisk og ryddig i arbeidet sitt, og har stor forkjærlighet for sine pasienter! Fagfelt: Indremedisin, Billeddiagnostikk, Akuttmedisin, Akuttkirurgi Kathrine har tatt flere ulike kurs innen endoskopi, mage og-tarmsykdommer, billeddiagnostikk, infeksjonssykdommer og antibiotikabruk. Hun har fullført etterutdanning gjennom Evidensia Graduate Academy, og er nå godt i gang med sertifisering gjennom ESAVS, med indremedisin som hovedfelt.
Les mer om Kathrine
Våre medarbeidere

Innlegg fra Facebook